آقاجانلو به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پارسال هزار و ۱۵۵ متر مکعب کنترل سیلاب و حفاظت حوزه آبخیز در استان زنجان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پارسال هزار و ۱۵۵ متر مکعب کنترل سیلاب و حفاظت حوزه آبخیز در استان زنجان اجرا شد.

او افزود: عملیات اجرایی تکمیل بند خاکی کرسف به میزان پنج هزار و ۵۸۵ متر مکعب و کنترل سیلاب و حفاظت حوزه آبخیز چهرآباد نیز به میزان ۲ هزار و ۹۰۰ متر مکعب در استان زنجان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان  از اجرای ۵۵ هزار متر مکعب کنترل سیلاب حوزه روستا‌های هارون آباد و عزیز آباد خبر داد و گفت: کنترل سیلاب شهری آببر هم به میزان ۸ هزار و ۲۴۰ متر مکعب انجام شد که در مجموع بیش از ۶ طرح آبخیزداری طی سال گذشته در استان زنجان انجام شد.

آقاجانلو ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی زنجان، توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است.

او با بیان اینکه کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری است، افزود: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان زنجان سالانه بیش از ۶ میلیون مترمکعب آب به ذخیره سفره‌های زیر زمینی اضافه می‌شود و در این میان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر اجرای طرح‌های آبخیزداری بسیار جدی است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.